Forehorses

Alla inlägg under juli 2012

Av Victoria Elin och Alva - 21 juli 2012 14:59

Hej! Resultaten gick inge vidare ..
Gunghästen blev jag och Alva uteslutna :/ Tova gick felfritt!
Lätt b: på framhoppnigen gick det toppen han bjöd han hoppa lagom! Allt va bra! Men på Barnan fick han spratt... Ställde sig bara och sparka och bocka... :( nu ska vi hem och göra böjprov för att se ifall han har ont elr ifall han är tävlings trött! Jag tror han är tävlings trött för så fint som han hoppa på framhoppningen! Ska nog bygga lite hinder i skogen elr på vår äng av pinnar och sånt ;)
Har det gött igelkött ;) haha kram hon som är lite butter ;) Vickan ;)

Av Victoria Elin och Alva - 21 juli 2012 09:35

Nu taggar vi!
Kram den taggade Vickan! <3

Av Victoria Elin och Alva - 20 juli 2012 22:34

Imorgon taggar vi gunghästen och lätt b! Gunghästen laget som jag är i är: Victoria G på Davy on the road, Alva T på Zolito och Tova M på Ekelyckans Kamino! <3 bästa laget!
Bilderna är på mig Alva och Tova ;) Tova vit Alva brun och jag fux
Kram den taggade vickan ;)

Av Victoria Elin och Alva - 20 juli 2012 21:22

Imorgon är det hopptävling vid Hemse ortens ridklubb! Ska tävla Clearround & i Gunghästen lag med Victoria och Tova!

Bästa laget!

Önska oss gärna lycka till ;)!

Kram Alva.

Av Victoria Elin och Alva - 20 juli 2012 14:57

Haha..
Kram knäppisen Vickan <3

Av Victoria Elin och Alva - 20 juli 2012 14:48

Haha... Tanka och handla, sen glassbaren med mammi <3
Ful jag är...
Kram den fula Vickan ;)

Av Victoria Elin och Alva - 20 juli 2012 10:37

1 dagen.

Jag kom dit ca kl 1. Lasta av Zolito och packade in våra saker. Jag fick bo i baracken med Emma.

Sen blev man indelad i 3 grupper, jag kom i den 3:dje gruppen. Och då var vårat ridpass kl.16:30

Första ridpasset var markarbete, och det gick bra tyckte jag! Har inga bilder från det tror jag :(.

Sen på kvällen åt vi mat, åkte och badade (jag bada inte), fodrade hästar, åt kvällsfika.

 

2 dagen.

Vi blev väckta kl.07:30 och då gick vi ut till stallet och fodrade hästarna. Kl.8 var det frukost. Då fick vi reda på vilka hästar som skulle vara med på longeringen på förmiddan. Och det var Zolito,Pascal & Hickory i min grupp.  Zolle var jätte duktig! (inga bilder). 

Efter det fodrade vi hästarna och sen åt vi lunch, sen var det hoppning! Det gick väldigt bra för Zolito och mig, och han hoppa allt!

Emma som jag sov med skulle sova hemma istället, så jag flytta över till lill-stugan istället! Sov med Vickan,Tova,Märta,Felicia,Filippa & Alice! <3

 

 

 

Dag 3.

Vi vakna halv 8, fodra hästarna, åt frukost och gjorde iordning våra hästar.. vi skulle ha häst byte! Och jag var i första gruppen med Vickan och många andra! Lektionen börja 09:15.

Jag fick rida Wilmas ridhäst Clement! Han var super stor, men jätte snäll och hade en jätte skön gallop!

Efter det fick jag rida Dratini, en snäll & lagom pigg ponny (inga bilder)

Alice & Siri red Zolito

 

      

 

 

Alice & Zolle <3

 

Sen fodra vi hästarna & åt lunch. Efter det var det hoppträning..det gick INTE bra!

Jag höll på att trilla av 3 gånger, men jag höll mig kvar varje gång! Men Zolito var duktig och hoppa dom tittiga hindrerna! Men han stanna i kombinatinonen 2 gr för att jag red på hindrerna fel och då höll jag ju på att trilla av!

Sen första gången vi hoppa vattenmattan så tog han ett konstigt skutt över, då höll jag på att trilla av efter hindret.

     

 

 

Dag 4 ,sista dagen :(.

Tova hade råkat sätta sitt mobilalarm på kl 06:35 så då vaknade vi i lillstugan och då satt vi där och prata lite och några somna om. Sen gick vi alla upp 07:05 och ställde ut våra saker utanför lillstugan, vi hade redan städat dagen innan så vi sopa lite och bärde ner madrasser ( alla 7 hade sovit där uppe ) hihi.

Sen gick vi ut till hästarna och fodra, sen åt vi frukost. och sen sprang Märta & jag ut till stallet och fixa Zolito & Celica för våran ridlektion börja kl. 09:00!

Mamma och pappa kom typ kvart i 9, då gick vi bort till ridbanan och jag börja värma upp. Sen kom Lisa (ridläraren) och då börja vi trava och gallopera, sen galloperade vi över en bom. Efter ett tag börja vi hoppa en serie.

Sen gick vi igenom banan (kanske kan rita banan åt er sen).

Zolito var så himla underbar och duktig! Jag valde att hoppa 80-85. Vi vägrade på ett hinder, men det var bara mitt fel! Jag tänkte göra en omhoppningssväng mot den blåvita oxern och då kom vi helt fel och han vägra. Men vi red om på hindret och då gick det toppen!   

 

 

 

 

 

Dethär lägret har varit helt UNDERBART! Jag saknar alla så himla mkt! Men det är ju tur att man träffar dom flesta på tävlingar och så <3.

 

Fler bilder kommer.. nu ska jag ut till stugan :D <3

Kram Alva.




Presentation

Alva och Zolito
Victoria och Davy
Elin och Madicken

Gästbok :)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

är ni ett fan av vår blogg??
 större en det största fanet!
 stort fan
 litet fan
 fan
 bara kollar ibland :P
 hatar den här bloggen den suger gubbar alla 3!
 bästa bloggen jag vet men inte är jag ett fan
 vad är fan?
 sa du sten?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards