Forehorses

Alla inlägg under maj 2012

Av Victoria Elin och Alva - 2 maj 2012 20:05

Heej ! Idag har jag gått i skolan (ovanligt)   Sen var jag med Moa och Clara vi var typ i skogen med hundarna GOOD ..

Sen var Moa tvungen att åka hem så jag och Clara var hemma hos henne med hennes lossas syster Emilia :)

Vi spelade fotboll / straffar men men nu ser jag och mamma på 112 på liv öch död  


   Jag och min kompis Tilda idag :)



Kram Elin

Av Victoria Elin och Alva - 2 maj 2012 17:02

ÄGANDE
(x) Ridstövlar
(x) Ridskor
(x) Skyddsväst
(x) Helskodda ridbyxor
(x) Vita ridbyxor
( ) Chaps
(x) Ridhjälm
(x) Ridspö
(x) Grimma
(x) Grimskaft
(x) Täcke
() Sadel
(x) Vojlock/Scha
brak
(x) Träns
(x) Ryktlåda
(x) Ryktgrejer


TEORETISKT
(x) Vet hur man sätter ihop ett träns
(x) Vet hur man sadlar
(x) Vet hur man sätter av & på grimma
(x) Kan några sjukdomar
(/) Vet vad man gör när hästen får en sjukdom
( ) Vet hur man skor en häst.

(x) Vet hur man broddar av och på en häst
(x) Kan olika tecken & färger
(x) Kan några kroppsdelar på hästen 
(x) Kan och förstår hur det fungerar med mankhöjd
(/) Vet vad hästens exteriör är
(/) Kan en del om hästens exteriör
(x) Kan mocka, rykta & fodra
(x) Kan blanda foder med andra mineraler och vitaminer
(x) Kan smörja sadel & träns
() Kan lasta en häst samt kontrollera allting i en hästtransport
(x) Vet hur en korrekt sits ser ut


RIDERFARENHETER
(x) Ridit barbacka
(x) Ridit western
(x) Hoppat med häst
(x) Ridit dressyr
(x) Utövat voltige
(x) Åkt på ridläger
(x) Ridit i sandpaddock
(x) Ridit i ridhus
(x) Ridit i skogen
(x) Tävlat
(x) Ramlat av och slagit dig
(x) Ramlat av utan att skada dig
(x) Suttit på en bockande häst
(x) Suttit på en skenande häst,
(x) Suttit bak & fram
(x) Vunnit rosett inom hoppning
() Vunnit rosett inom dressyr 
(x) Ridit i över 3 år
(x) Travat barbacka
(x) Galopperat barbacka
( ) Suttit barbacka på en skenande häst
(x) Hoppat barbacka
(x) Ramlat av barbacka
() Galopperat över en sommaräng
(x) Galopperat i snö
(x) Ridit i uppförsbacke
(x) Ridit i nedförsbacke
() Ridit två på samma häst
() Suttit på en stegrande häst


ERFARENHET MED HÄST
(x) Har/haft sköthäst
(x) Har/haft egen häst 
(x) Ridit på ridskola
(x) Ridit hos privatperson
(x) Badat med häst
(x) Ryktat en häst
(x) Kört en häst
( ) Ridit/Rider in en häst
( ) Förlorat en häst
( ) Legat inne i en hästs box
( ) Sovit i ett stall
(x) Mockat en hel timme
( ) Låtsats att du var en häst tillsammans med andra hästar
(x) Har en favorithäst


JAG HAR RIDIT
(x) En stor häst
(x) En liten häst
(x) En kittlig häst
(x) En busig häst
(x) En nyfiken häst
(x) En rädd häst
( ) En sjuk häst
(x) En lat häst
(x) En pigg häst
( )En ledsen häst
(x) En glad häst
( ) En connemara 
(x) En fjording
( ) En Haflinger
( ) En arab
(xxxx) Ett fullblod
(xxxx) Ett russ 
( ) En nordsvensk 
( ) En ardenner 
(x) En shettis
( ) En tinker
( ) En shire
(x) En korsning
( ) En New Forest

Hur högt har du hoppat?
85 cm
Vad är de högsta du hoppat med A ponny?
aldrig ridit A-ponny
Hur högt har du har du hoppat med B ponny?
60 kanske?
Vad är det högsta du har hoppat med C ponny?
 85
Vad är det högsta du har hoppat med D ponny?
70 kanske?
Vad är de högsta du hoppat med häst?
85
Vad är de högsta du hoppat barbacka?
60
Vad är det högsta du har hoppat utan stigbyglar?
80 elr 85


Ramlat av en häst/ponny: Ja
Ramlat av en häst/ponny på ett hinder: Ja
Ramlat av en häst/ponny mer en 5 gånger: Ja

Gått omkull med en häst: Nej

Gått omkull och sedan blivit trampad av en häst: Nej

Brutit någonting i samband med du har trillat av en häst/ponny: Nej

Ridit ut ensam: Nej
Tävlat hoppning: JAA!
Tävlat dressyr: Några gånger

Vad väljer du?
Hoppning eller dressyr?
hoppning, självklart.

Rida ut två eller i grupp?
Vet inte :)..båda.

Gymkhana eller en hopplektion?
hopplektion

A/B ponny eller C/D ponny?
C/D

Har du...
Ridit i skogen; Ja
Hoppat; Ja
Stegrat med häst; Nej
Bockat; Ja
Blivit sparkad; Ja
Blivit trampat; Ja
Gått omkull med häst; Nej
Hoppat en oxer; Ja
Hoppat en trippelbarr; Nej
Tävlat i dressyr; Ja lite
Tävlat i hoppning; JAPP!
Tävlat i terräng; Nej men jag vill
Ridit utomlands; Ja
Haft foderhäst, medryttarhäst, sköthäst eller så; Ja
Ridit en häst under 10 år; kanske
Ridit en häst över 25 år; Nej
Hoppat 60 cm; Ja
Hoppat 80 cm; Ja
Första gången jag ramlade av; När jag red en häst som heter Winnie. Vi skulle hoppa..sen kastade hon sig åt sidan och jag släpades efter henne i stigbyglarna.
 
Kram Alva.
 

Av Victoria Elin och Alva - 1 maj 2012 09:30

  Hej Idag ska jag städa trimmrumet för att jag ska gå på ett dyrt ridläger i 8 dagar så då får jag göra lite hemma sysslor..

Sen ska jag nog hjälpa mamma med att klippa gräset för hon ska trimma hundarna :P

Sen ska jag ju äta lunch och så sen ska jag till stallet och mocka .städa efter mig rida m.m :)


Nu måste jag fixa iordning mig och börja klippa gräset tror jag  



Kram Elin    

Presentation

Alva och Zolito
Victoria och Davy
Elin och Madicken

Gästbok :)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

är ni ett fan av vår blogg??
 större en det största fanet!
 stort fan
 litet fan
 fan
 bara kollar ibland :P
 hatar den här bloggen den suger gubbar alla 3!
 bästa bloggen jag vet men inte är jag ett fan
 vad är fan?
 sa du sten?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards